Αρχη, πορεια και τελος της ζωης: βιοηθικη προσεγγιση
|
Η εξωσωματική γονιμοποίηση, η κλωνοποίηση των ανώτερων θηλαστικών, η προγεννητική διάγνωση, η «αποκρυπτογράφηση» του γονιδιώματος του ανθρώπου και οι γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί, αποτελούν μερικά από τα εντυπωσιακότερα επιτεύγματα της σύγχρονης επιστήμης. Επιπρόσθετα η βιοηθική εξετάζει και θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους από την χαραυγή της ανθρώπινης ιστορίας όπως είναι η δυνατότητα της ευθανασίας, οι αμβλώσεις και ο ευγονισμός. Όλα όμως αυτά τα ζητήματα εγείρουν πολλά και ευλόγα ηθικά διλλήματα. Τα παραπάνω θέματα απαιτούν από την φύση τους μια διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση, (εμπλέκονται πλήθος μαθημάτων όπως είναι τα θρησκευτικά, η βιολογία η φιλοσοφία και η κοινωνιολογία). Επίσης σχετίζονται με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλά και με σημαντικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, αφού συμφώνα με τα επίσημα στοιχεία η Ελλάδα είναι πιθανόν η δεύτερη χώρα σε αμβλώσεις στον κόσμο με αυξημένα μάλιστα ποσοστά στις ηλικίες κάτω των 18 ετών ενώ οι Έλληνες κάνουν κατάχρηση των μεθόδων της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής. Σκοπός της ετήσιας ερευνητικής μας εργασίας, είναι πρώτον να διερευνήσουμε τις υπάρχουσες αντιλήψεις των παιδιών πάνω στα εξεταζόμενα θέματα, ακολούθως οι ίδιοι οι μαθητές, μέσα από την ερευνητική επιστημονική διαδικασία και μέθοδο να αποκτήσουν μια πληρέστερη και σαφέστερη εικόνα, έτσι ώστε αν χρειάζεται να αναδομήσουν μέσα από τον αναστοχασμό τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις τους, υιοθετώντας πληρεστέρα και ορθότερα μοντέλα ερμηνείας των εξεταζόμενων θεμάτων. Τέλος με κάποιες δράσεις που θα πραγματοποιήσουν οι μαθητές θα πραγματοποιηθεί η διάχυση των συμπερασμάτων τους στο σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. |
|
|
|
|
|