εΦΗΒΕΙΑ : Ο ΜΕΤΑΒΑλΛΟΜΕΝΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
Κατά το σχολικό έτος 2012-13 υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου και στις τάξεις α και γ Γυμνασίου το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τον τίτλο «Εφηβεία: ο μεταβαλλόμενος εαυτός μου». Εφαρμόζοντας τη Βιωματική/Ενεργητική Μάθηση, το πρόγραμμα εισήγαγε τους μαθητές στην έννοια του «εαυτού».
Παρατηρούμε συχνά στην εφηβεία, αλλά και στην ενήλικη ζωή, πολλοί άνθρωποι να κάνουν επιλογές που δεν τους ταιριάζουν, ακριβώς γιατί δε γνωρίζουν καλά τον εαυτό τους. Υιοθετούν συμπεριφορές αταίριαστες για την ηλικία τους, παραμένοντας σε ένα πρότερο εξελικτικό επίπεδο. Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, καταγράφοντας τις σκέψεις τους. Εντόπισαν τις διαφορές ανάμεσα στο παιδί και στον έφηβο. Ανέπτυξαν την περιγραφή του εαυτού τους, τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά τους, τι θέλουν να αλλάξουν στον εαυτό τους. Αναφέρθηκαν ακόμη στην έννοια «εφηβεία», στα όνειρά τους για το παρόν και το μέλλον, στους στρεσογόνους παράγοντες που αντιμετωπίζουν, στους στόχους τους όσον αφορά στη μάθηση και στο πώς κρίνουν ότι μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή πορεία τους, καθώς και στα σημαντικά πρόσωπα στη ζωή τους. Δεν υπήρχαν σωστές και λαθεμένες απαντήσεις και οι απαντήσεις δεν κρίνονταν. Το σημαντικό ήταν να θέσουν οι μαθητές στον εαυτό τους ερωτήματα που αφορούν τους ίδιους. Το πρόγραμμα αυτό είχε ως σκοπό του την ενίσχυση της αυτοαντίληψης των μαθητών και την ανάπτυξη της υπευθυνότητάς τους. Παράλληλα, τους παρακίνησε να χρησιμοποιήσουν την επικοινωνία μέσω του γραπτού λόγου, αλλά και να εφαρμόσουν τρόπους λήψης αποφάσεων και τρόπους συνειδητής επιλογής, ενισχύοντας έτσι την προσωπικότητά τους. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μανασσάκη Νατάσσα Συμμετέχουσες καθηγήτριες: Βαβουρανάκη Βίλμα,Καραλή Ασπασία, Πατεράκη Λουίζα |