«Ο πολιτισμος της Κατω Ιταλiας γενικα και συγκεκριμενα ο τομεας της μουσικης σε σχεση με τον πολιτισμο και τη μουσικη της Κρητης».
H B’ Λυκείου στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας αυτή τη χρονιά δουλεύει πάνω στο θέμα: «Ο πολιτισμός της Κάτω Ιταλίας γενικά και συγκεκριμένα ο τομέας της μουσικής σε σχέση με τον πολιτισμό και τη μουσική της Κρήτης». Στόχος του μαθήματος, εκτός από το να μάθουν οι μαθητές να δουλεύουν σε ομάδες και κάνουν βιβλιογραφική, ερμηνευτική έρευνα είναι και να γνωρίσουν τον πολιτισμό της Κάτω Ιταλίας. Θεωρείται ότι ένας καλός τρόπος για να διδαχθούν έναν πολιτισμό με τόσο έντονο χαρακτήρα είναι να τον συγκρίνουν με τον δικό τους, ο οποίος τους είναι οικείος και εξίσου έντονος σε χαρακτήρα. Στο πρώτο τετράμηνο μελετάται θεωρητικά ο πολιτισμός των δύο περιοχών, χρησιμοποιώντας κοινωνικο-πολιτισμική προσέγγιση και όχ ιστορική, διότι το αντικείμενο της έρευνας επικεντρώνεται στη σημερινή πολιτισμική κατάσταση των δύο περιοχών. Οι πηγές που χρησιμοποιούνται είναι ταξιδιωτικοί οδηγοί, ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες και δημοσιογραφικά άρθρα. Στο δεύτερο τετράμηνο μελετάται η μουσική των δύο περιοχών θεωρητικα και οι μαθητές σχηματίζουν δύο μουσικά σύνολα και ερμηνεύουν παραδοσιακά τραγούδια των δύο περιοχών. Οι μαθητές για να σχηματίσουν τα κεφάλαια του τελικού κειμένου χωρίζονται σε αντίστοιχες ομάδες,ερευνώντας διαφορετικές πλευρές του θέματος. Ως τέχνημα, θαπραγματοποιηθεί μία ραδιοφωνική εκπομπή στην ΕΡΑ, όπου θα ακουστούν ηχογραφημένα τραγούδια των δύο περιοχών και ενδιάμεσα οι μαθητές θα δίνουν τις απαραίτητες σχετικές πληροφορίες.Τέλος, την ημέρα που θα οριστεί από το σχολείο για την παρουσίαση όλων των ερευνητικών εργασιών που πραγματοποιούνται κατά το τρέχον σχολικό έτος, οι μαθητές θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους τόσο στο θεωρητικό της κομμάτι, όσο και στο μουσικό-ερμηνευτικό.